معرفی سگ های مالینویز – حراجستون
حراجستون

معرفی سگ های مالینویز

سگ

۹ دی ۱۳۹۹ 269 بازدید
حراجستون

معرفی سگ بلژین مالینویز + خصوصیات نژادی و توانایی‌ها

سگ بلژین مالینویز ویژگی‌های نژادی خاصی دارد اما پرداختن به موضوع از مباحثی است که خود مجال اساسی و گسترده را می طلبد و نیاز به بررسی و کنکاش زیادی در خصوص ریشه های نژادی آنها دارد. چرا که با وجود قریب به چهارصد نوع نژاد متفاوت بررسی آنها امر آسان و ساده ای نمی تواند باشد، لیکن درفرصت به دست آمده سعی بر آن است تا با بررسی یکی از نژادهای سگ به نام بلژین مالینویز با خصوصیات نژادی، رفتار و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم. 
این نژاد (سگ بلژین مالینویز) به سال ۱۹۸۱ در دانشکده دامپزشکی کشور بلژیک و توسط برادران هویگبارت ایجاد گردید و البته جهت جداسازی ظاهری آن از سایر سگ‌های گله بلژیکی تلاش‌های زیادی صورت پذیرفت. 
به این نژاد سگ گله مالینویز هم اطلاق می‌شود.

خصوصیات ظاهری سگ بلژین مالینویز

موهای بدن بلژین مالینویز کوتاه، نرم و به رنگ قهوه‌ای سایه دار بوده و قسمت پوزه و صورت نیز سیاهرنگ می‌باشد.
 در بالاترین فرایند رشد، قد حیوان ۶۰ سانتی‌متر و وزن آن حدود ۲۴ کیلوگرم می‌باشد.
 گوش‌ها افراشته و درون آنها متمایل به رنگ صورتی است.
 چشم‌ها قهوه‌ای رنگ و بدون برآمدگی بوده که جذابیت خاص این نژاد را دارا می‌باشند.
 دست های جلو راست و قائم و پاهای عقب برخلاف نژاد ژرمن شفرد، زاویه دار و کشیده نمی‌باشند.

خصوصیات رفتاری مالینویز

رفتارها رابطه مستقیم با خصایص ژنتیکی نژادی دارند، بدین معنا که هر چقدر خلوص ژنتیکی سگ بالاتر و اصیل‌تر باشد به همان میزان رفتارهایش نیز متناسب با استانداردهای ثبت شده خواهد بود بنابراین یکی از طرق تشخیص اصالت نژادی در یک سگ، توجه به حرکات و رفتارهای همان نژاد می باشد.
 در خصوص سگ بلژین مالینویز هم رفتارهای مشخص و ثابتی قابل پیش بینی است که از آن جمله:
 کنجکاوی و هیجان بالا، حرکات تند و تیز، تحریک پذیری زیاد و البته در برخی اوقات عصبانیت هم وجود دارد.
 مالینویز بسیار پر انرژی بوده و صاحبی صبور و قدرتمند را می‌طلبند، چرا که جهت تخلیه انرژی خود نیاز به دویدن های طولانی، حرکات ورزشی سنگین و جست و خیزهای زیاد دارند. بلژین مالینویز از سگ‌ها باهوش فراوان خود استعداد یادگیری بالایی دارند که البته این توانائی در کنار مربیان کار آزموده و با تجربه شکوفا می‌شود، نکته قابل توجه در خصوص پرورش آرمانی بلژین مالینویز علاوه بر ورزش‌های مذکور، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مناسب است.

توانایی‌های سگ بلژین مالینویز

با توجه به ویژگی‌های رفتاری بلژین مالینویز و اینکه جزء سگ‌های بزرگ طبقه بندی می شوند برای امور نگهبانی بسیار مناسب می‌باشند چرا که دارای حرکات سریع و روحیه‌ای تهاجمی هستند و این ویژگی از آنها نگهبانی قدرتمند و پر اقتدار می‌سازد لیکن ارائه و آموزش‌های سگ‌های محافظ به طور دقیق با توجه به ویژگی‌های رفتاریشان جهت فرمانبرداری و اطاعت محض امری ضروری می باشد.
 در واقع مالینویز استعداد اکثر کارها و در زمره آن ایفای نقش یک سگ پلیسی را به خوبی دارد، امروزه از این نژاد در کشورهای آمریکا، فرانسه، بلژیک و حتی ایران به مقاصد مختلف پلیسی استفاده به عمل می آید. 
به لحاظ سبکی وزن و حس بویایی قوی، در امر کشف و شناسایی انواع مواد منفجره و مخدر در کشورمان امتحان خویش را به خوبی پس داده است و در بقیه کشورهای مذکور نیز به عنوان سگ ضد تروریست، ردیاب، رهایی گروگان و حتی زنده یاب کاربرد بسیار خوبی دارند.
 برخورداری از فیزیک بدنی مناسب و روحیه تهاجمی، دندان های قوی و فک قدرتمند، سگ بلژین مالینویز را برای دستگیری و مهار مجرمین مناسب و ایده آل ساخته است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

Leave a comment