نحوه پخت غذای رویال کنین گربه یورینری در منزل – حراجستون
حراجستون
حراجستون

یکی از انواع غذاهای رژیمی و درمانی گربه‌ها، غذای گربه یورینری هست که تو ایران توسط چند برند محدود مثل رویال کنین عرضه می‌شه. اما این نوع غذا چیه و برای چه گربه‌های استفاده می‌شه؟ ترکیبات غذای گربه یورینری چیه؟ آیا می‌شه این غذا رو خودمون تو خونه هم درست کنیم؟ در ادامه با ما در پت پرس همراه باشید تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

گربه بیمار

غذای گربه یورینری چیه و برای چه گربه هایی استفاده می‌شه؟

غذای گربه یورینری Urinary که در دو نوع غذای تر یا کنسروی و وجود داره برای گربه‌هایی با مشکل و بیماری‌های مجاری ادراری توصیه می‌شه.

بیماری مجاری ادراری (FLUTD) یه بیماری نسبتا شایع در گربه‌هاست که به ویژه در سنین بالا می‌تونه مشکلات سلامتی متعددی برای گربه‌ها ایجاد کنه.

البته تغذیه بد، عدم مصرف آب کافی، چاقی و عدم تحرک می‌تونه باعث بروز بیماریهای ادراری در سنین پایینتر هم بشه.

بیماریهای مجاری ادراری درمان قطعی ندارن و بهترین راه تغییر لایف استایل و رژیم غذایی گربه و جایگزین کردن رژیم غذایی مناسب برای گربه‌های مبتلا به مشکلات ادراری و خرید غذای گربه یورینری است.

این گربه‌ها عمدتا به رژیم غذایی با پروتئین بالا، کربوهیدرات پایین و مصرف حجم زیادی آب در روز نیاز دارن.

یه مشکل و بیماری رایج دیگه در گربه‌ها، بیماری مزمن کلیه (CKD) است که تا حد زیادی به مشکلات مجاری ادراری مرتبطه و روی هم تاثیر می‌ذارن. اما برای گربه‌هایی که بیماری کلیوی دارن غذای جداگانه‌‌ای به اسم غذای رنال وجود داره که در مطلب در موردش بیشتر صحبت کردیم.

غذای خشک گربه یورینری

ویژگی‌‌های غذای گربه یورینری چیه؟

این غذاها پروتئین بالایی دارن که با حفظ pH  مناسب ادرار احتمال تشکیل سنگهای استروویتی رو کاهش می‌ده.

غذای گربه درمانی یورینری به از بین بردن سنگهای استروویتی کمک می‌کنه.

چربی نسبتا پایینتری دارن که از چاقی و اضافه وزن در گربه جلوگیری می‌کنه. چاقی عامل خطرسازی است که باعث تشدید بیماری مجاری ادراری در گربه‌ها میشه. (در این رابطه بخونید: )

پروتئین و مقدار گوشت غذای گربه‌های مبتلا به بیماری ادراری باید بیشتر از غذای گربه سالم باشه.

غذاهای مخصوص یورینری اغلب سطح منیزیم پایینی دارن و با جلوگیری از تشکیل مجدد سنگهای استروویت و کلسیم اگزالات به سلامت مجاری ادراری کمک می‌کنن.

یکی از معروفترین و بهترین محصولات درمانی در ایران، غذای گربه یورینری رویال کنین هست که به خاطر کیفیت بالا و کمک به کاهش مشکلات گربه‌های مبتلا به بیماریهای مجاری ادراری توسط دامپزشکان هم توصیه می‌شه. (بیشتر بخوانید:)

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

Leave a comment